Özgürlükçü Demokrasi, Halkın Nabzı ve Welat gazeteleriyle Avantaj TV televizyon kanalı kapatıldı

 

Resmi Gazete’de 8 Temmuz Pazar günü yayımlanan 701 sayılı kanun hükmünde kararname ile Özgürlükçü Demokrasi, Halkın Nabzı ve merkezi Diyarbakır’da bulunan Welat gazeteleriyle Avantaj TV televizyon kanalı kapatıldı.

Olağanüstü Hâl (OHAL) kapsamında yayımlanan kararname ile ayrıca 12 dernek de kapatıldı.

Kararnamede kapatılan medya kuruluşları ve derneklerin “terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara aidiyeti, iltisakı veya bunlarla irtibatı olduğu”nun tespit edildiği belirtildi.

Kapatılan dernek, gazete ve televizyonlara ait her türlü malvarlığı, alacak ve haklar, belge ve evraklar Hazine’ye bedelsiz olarak devredilmiş sayıldı. Kapatılan kuruluşların borçlarından dolayı ise Hazine’den talepte bulunulamayacak.

Kararname ile kapatılan Özgürlükçü Demokrasi gazetesine Mart ayında polis baskını düzenlenmiş ve gazeteye kayyım atanmıştı. Gazetenin altısı tutuklu 14 çalışanı hakkında daha sonra hazırlanan iddianame, İstanbul 23. Ağır Ceza Mahkemesi tarafından kabul edilmişti.

İddianamede, aralarında gazetenin İmtiyaz Sahibi İhsan Yaşar ve gazetenin Yazı İşleri Müdürü İshak Yasul’un da bulunduğu 14 gazeteciye “silahlı terör örgütüne üye olmak”, “terör örgütü propagandası yapmak” ve “terör örgütlerinin yayınlarını basmak veya yayınlamak” suçlamaları yöneltiliyor.

Mart ayında Özgürlükçü Demokrasi ile birlikte Özgürlükçü Demokrasi ve Welat gazetelerini basan Gün Matbaacılık’a da el konmuştu.

OHAL kararnameleriyle bugüne kadar 190’dan fazla medya kuruluşu kapatıldı. Kapatılan medya kuruluşlarının listesine buradan ulaşılabilir.